Όπως ίσως θα μάθατε, η ΝΖ αντιμετωπίζει μια σοβαρή οικολογική καταστροφή, από ένα πλοίο που προσάραξε στον ύφαλο Astrolabe, ανοιχτά της Tauranga. Ο λόγος που αποφάσισα να ασχοληθώ με το ζήτημα, είναι το άρθρο που διάβασα στο tvxs, και είναι αναδημοσίευση από το AlterThess (το οποίο πρώτη φορά ακούω- άσχετο?)...
Λοιπόν επειδή διάβασα πολλές ανακρίβειες και θεωρώ ότι το συγκεκριμένο άρθρο γράφτηκε για να πλήξει συγκεκριμένο τηλεοπτικό σταθμό (που επίσης δεν παρακολουθώ, επειδή θέλω να διαφυλάξω την ψυχική μου υγεία), και γενικά γράφει άλλα αντί άλλων, διαβάστε αν δεν βαριέστε το ποστ και σερφάρετε στα λινκ που παραθέτω στο τέλος της ανάρτησης.
Το πλοίο MSC Ρένα ανήκει στην Ελληνική εταιρεία Costamare που διαθέτει συνολικό στόλο 60 πλοίων. Το Ρένα το διαχειρίζεται τεχνικά και το επανδρώνει με πλήρωμα η θυγατρική εταιρεία της Costamare, ΣΙΕΛ.
Η Costamare αγόρασε το Ρένα από δεύτερο χέρι από την Ofer-Zim, μια ισραηλινή ναυτιλιακή εταιρεία, τον Οκτώβριο του 2010, όταν το πλοίο ήταν 10 ετών (εμπορικά πλοία αυτού του τύπου συνήθως πλέουν για 25 έως 30 έτη, ενώ υποβάλλονται σε τακτικούς τεχνικούς ελέγχους και επισκευές).
Το Ρένα είναι 3.350 TEU (Twenty Foot Equivalent Unit) εμπορευματοκιβωτίων - κοντέινερ, το οποίο σήμερα αποτελεί ένα μάλλον μικρό/ μεσαίου μεγέθους πλοίο μεταφοράς εμπορευμάτων.
Τα εν λόγω πλοία μεταφέρουν αποκλειστικά εμπορευματοκιβώτια με μια ποικιλία καταναλωτικών και βιομηχανικών αγαθών, καθώς και ξηρά ή υγρά εμπορεύματα (μεταλλεύματα, ξυλεία, χαρτόμαζα, καφέ, κακάο, τσάι κλπ), ή κατεψυγμένα προϊόντα.
Στα Βιομηχανικά αγαθά περιλαμβάνονται επίσης και διάφορες χημικές ουσίες οι οποίες στοιβάζονται σύμφωνα με τους κανόνες για τα επικίνδυνα υλικά που έχει θέσει η διεύθυνση ΙΜΟ, Intl. , που εδρεύει στο Λονδίνο και αποτελεί κλάδο του ΟΗΕ
Η MSC, εδρεύει στη Γενεύη της Ελβετίας, είναι η δεύτερη μεγαλύτερη ναυτιλιακή μεταφορική εταιρεία κοντέινερ (η πρώτη παγκοσμίως είναι η MAERSK). H MSC , ναυλώνει το συγκεκριμένο καράβι (όπως και πολλα άλλα από διάφορες ναυτιλιακές εταιρείες σε όλον τον κόσμο) προς 15.000 USD την ημέρα, από την Costamare, προκειμένου να το χρησιμοποιήσει στις εμπορικές γραμμές που δραστηριοποιείται.
Το πλήρωμα του Ρένα αποτελούνταν αποκλειστικά από Φιλιπινέζους ναυτικούς, και από τις ανακρίσεις από τις αρχές (ενώ αρχικά θεωρήθηκε ότι η προσάραξη ήταν εσκεμμένη ενέργεια), αποδείχτηκε πώς ο καπετάνιος βιαζόταν να δέσει στο λιμάνι της Tauranga (προερχόμενος από το Napier), και καθώς προσπάθησε να περάσει ανάμεσα από 2 τμήματα του υφάλου, η πορεία που ακολούθησε δεν ήταν η ενδεδειγμένη και προσάραξε 13 μέτρα της καρίνας πάνω στον υποθαλάσσιο βράχο, ο οποίος ήταν κανονικά χαρτοθετημένος.
Η NZ Maritime που είναι υπεύθυνη ανάμεσα στα άλλα και για την πιθανή μόλυνση της θάλασσας από ναυτικά ατυχήματα, άργησε 4 μέρες να αντιδράσει και η κακοκαιρία που ακολούθησε έσπρωξε το καράβι πιο πάνω στον βράχο, και το χτυπούσε πλευρικά για 2 μέρες, με αποτέλεσμα κάποια από τα κοντέινερ να πέσουν στη θάλασσα και να ξεβραστούν στις παραλίες του νησιού Motiti?Επίσης τα καύσιμα του καραβιού άρχισαν να διαρρέουν και η πετρελαιοκηλίδα έφτασε μέχρι τις παραλίες της Tauranga και του Mt Manganui.
Τα καύσιμα γίνεται προσπάθεια να απαντληθούν, αυτή τη στιγμή που γράφεται αυτό το ποστ ξεκινάει η επιχείρηση, 11 μέρες μετά την προσάραξη.
Φυσικά, και εν μέσω προεκλογικής περιόδου, τα κόμματα της αντιπολίτευσης ρίχνουν την ευθύνη στην κυβέρνηση για την καθυστέρηση στη λήψη μέτρων, που με τη σειρά της ρίχνει το φταίξιμο αλλού, όπως πχ στον Έλληνα πλοιοκτήτη (που απολογήθηκε επισήμως και αποδέχτηκε το μερίδιο της ευθύνης που του αναλογεί), καθώς και στην MSC, (που έχει κι άλλα παρόμοια περιστατικά στο ιστορικό της, όπως πχ την υπόθεση του πλοίου MSC Napoli) με εκπρόσωπο της οποίας θα συναντηθεί τη Δευτέρα, ο υπουργός μεταφορών της ΝΖ.
Φυσικά το περιβάλλον θίχτηκε άμεσα από την διαρροή των καυσίμων του πλοίου, χιλιάδες πουλιά έχουν εκβραστεί νεκρά, πολλά άλλα γίνονται προσπάθειες να καθαριστούν και να περιθαλπτούν, ανάμεσά τους μπλε πιγκουίνοι και θαλασσοπούλια shearwater, και όλοι ελπίζουν ότι το καράβι θα μπορέσει να σταθεροποιηθεί για όσο κρατάει η επιχείρηση απάντλησης των καυσίμων. Επίσης ακόμα περιμένουν να φτάσει ο πλωτός γερανός που θα αρχίσει να απομακρύνει τα κοντέινερ που παραμένουν πάνω στο Ρένα, και η αστυνομία έχει βγάλει διαταγή να μην προσπαθήσουν οι ντόπιοι να αφαιρέσουν περιεχόμενα από τα κοντέινερ που έπεσαν στη θάλασσα κατά τη διάρκεια της καταιγίδας που χτύπησε την περιοχή την προηγούμενη βδομάδα, ώστε να προλάβουν την πιθανή λεηλασία των εμπορευμάτων?
Για οτιδήποτε νεώτερο, θα ενημερώσω το ποστ
Όλες οι φωτό προέρχονται από το νετ Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να κοιτάξετε τα παρακάτω λινκ